بخش وبلاگ

هدیه صلوات آنلاین به امام مهدی (عج)
هدیه صلوات

بخش وبلاگ

مدت ها کتاب های نویسندگی را زیر و رو کردم ولی نتیجه چیزی جز خشکلی قلم نبود. بررسی کتاب های مختلف باعث شد وقتی این کتاب را مطالعه کردم، قدرش را بیشتر بدانم. این کتاب به شدّت در تقویت نویسندگی و دست به قلم شدن موثر است. رسالت این کتاب بیان دستورات نگارشی نیست بلکه هدف اصلی آن جان و قوّت دادن به قلم و محتوایتان می باشد.

در این کتاب نویسنده با زبانی کاملاً قابل فهم برای عموم، به برسی علت خشکی قلم، چگونه نوشتن و ارائه پیشنهادها برای تقویت مهارت نویسندگی می پردازد که به سرعت جرئت و شور و شوقی که یک نویسنده تازه کار نیاز دارد به آن می دهد. مطلب را خلاصه کنم که حوصله تان سرنرود: «اگر به نویسندگی علاقه دارید، این کتاب در شما معجزه میکند».

# مشخصات کتاب:

نام: اگر می توانید حرف بزنید پس حتماً می توانید بنویسید

نویسنده: ژول سالزمن

مترجم: فرنوش جزینی

ناشر: موسسه انتشارات امیرکبیر

تعداد صفحه: 221

# نمونه مطالب:

1. بنا بر یک سری دلایل، همه فکر می کنند «من باید بدانم که چگونه بنویسم». هیچ کس فکر نمیکند «من باید بدانم چه طور پیانو بنوازم »، اما وقتی صحبت از نوشتن به میان می آید «حتما باید بدانم که چه طور این کار را انجام دهم».

بیایید داستانی برایتان بگویم از شخصی که پیانویی خریداری میکند، برای اولین بار که پشت آن می نشیند وقتی می بیند نمی تواند مثل آرتور روبین اشتاین بنوازد، باید شوکه شود؟

او شکایت میکند که «نمی فهمم». «من زیاد موسیقی گوش کرده ام، پس باید بتوانم بنوازم».

شما میگوید «چه مسخره؟» حالا بفرمایید، وقتی کارتان مانند ارنست همینگوی در نمی آید، باید رنجیده خاطر شده و ماشین تحریر خود را به زمین بکوبید؟ که چرا کار به خوبی کار ارنست به اردوگاه میرود در نمی آید؟

2. می دانم، می خواهید در همان قدم اول، بهترین نتیجه را داشته باشید. اصلا بد فکری نیست، اما این را هم بدانید که هیچ وقت به این شکل نخواهد شد. این کمال گرایی زیاد، دست و پای شما را می بندد، از پشت میز فراریتان می دهد و به قدری شما را کلافه می کند که حتی قادر به نوشتن یک کلمه هم نخواهید بود .

# فهرست کتاب:

  • ۹۴/۰۵/۲۰
  • مدیر وبلاگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">