بخش وبلاگ

هدیه صلوات آنلاین به امام مهدی (عج)
هدیه صلوات

بخش وبلاگ

«یَا أَیُّهَا الْمُدَّثِّرُ (1) قُمْ فَأَنْذِرْ (2) وَ رَبَّکَ فَکَبِّرْ (3) وَ ثِیَابَکَ فَطَهِّرْ (4)؛ ای روپوش به خود کشیده! برخیز و انذار کن و پروردگارت را تکبیر بگو و لباست را از هر آلودگی پاک کن» (مدثر، 1 الی 4)

{این کتاب را به طلبه ها و در مرحله بعد کسانی که دغدغه تبلیغی دارند پیشنهاد میکنم}

کار تبلیغی یکی از اصلی ترین وظایف یک طلبه هست. برای تبلیغ صرف داشتن محتوا کافی نیست (لازم هست ولی کافی نیست). باید بدانیم این متحوا را با چه روش، بیان، قالب و... ای بیان کنیم و هم اینکه در چه مکان، زمان و ... ای منتشر کنیم. این کتاب با بیان و قلم زیبای جناب حسین سلیمانی به بررسی امکانات و قدرت فضای مجازی با رویکرد تبلیغی می پردازد. در این کتاب جناب سلیمانی ابتدا به بررسی ضرورت کار تبلیغی در فضای مجازی با محوریّت آیات و روایات می پردازد و در ادامه راه های تقویّت دانش و مهارت استفاده از اینترنت را بیان می کنند. پس از آن به مطالب اصلی می پردازند یعنی اصول و قوانین فعالیّت در فضای مجازی، مکان های مناسب برای فعالیّت تبلیغی در فضای مجازی، آشنایی با زبان و ادبیات حاکم بر فضای مجازی (یعنی با چه بیان و چه محتوایی با مخاطب ارتباط برقرار کنیم) و... .

از عظمت و قدرت فضای مجازی برای انتقال حرف ها کسی بی اطلاع نیست ولی خود مصنّف مثال جالبی را بیان می کنند که فکر می کنم بیانش خالی از لطف نباشد. ایشان در صفحه 18 و 19 کتاب می فرمایند:

«فرض کنید می خواهیم کتابی چاپ کنیم. اگر بخواهیم ناشر خاصی کتاب ما را چاپ کند، باید با آن ناشر هماهنگ کنیم و او پس از تأیید کتاب ما، با ما قرارداد ببندد. وقتی قرارداد بسته شد، ناشر طبق متن قرار داد به ما فرصت می دهد تا اثر را بنویسیم. وقتی نوشته ما آماده شد، باید آن را به ناشر تحویل دهیم. ناشر بعد از بازبینی و تایید نهایی، آن را به ویراستار می دهد. اگر خوش شانس باشیم، طراحی جلد و صفحه آرایی به سرعت انجام می شود و کتاب ما راهی ارشاد می شود برای گرفتن مجوز. مجوز که صادر شد، فهرست نویسی می شود و می رود برای چاپ! از چاپخانه که بیرون آمد، ناشر آن را به دفاتر فروش و نشر می فرستند. اگر بخت با ما یار باشد، فردی از آنجا می گذرد و از کتاب خوشش می آید و آن را می خرد و می برد که بخواند!

خسته شدید؟ تازه برده است که بخواند. معلوم نیست چه زمانی بخواند! شاید اصلاً کتاب را نخواند! ...

حالا شما پای اینترنت هستید. چیزی به ذهنتان رسیده است، مطلبتان را می نویسید و با فشار دادن یک کلید، مطلب شما در اینترنت قرار می گیرد و دیگران می توانند آن را بخوانند. به همین سادگی. بدون ناشر، بدون ویراستار، بدون طراحی و صفحه آرایی، بدون فهرست نویسی و حتی بدون مجوز!»

# مشخصات کتاب:

نام: تبلیغ مجازی

نویسنده: حسین سلیمانی

ناشر: کانون اندیشه جوان

تعداد صفحه: 105

# نمونه مطالب :

1. اگر خودمان را مدیریت نکنیم، چیزی جز اتلاف وقت و عمر نخواهیم داشت. اول با عنوان تبلیغ وارد می شویم، اما بعد از مدتی می بینیم کارمان شده اتلاف وقت! بدون اینکه حواسمان باشد ساعت ها در زرق و برق اینترنت غرق هستیم. مثلاً وبلاگ داریم و ساعت ها غرق این می شویم که چه قالبی برای وبلاگمان زیباتر است، ساعت ها غرق آمار بازدید کنندگان می شویم و گاهی چند روز و چند هفته در اطراف همسایه های مجازی می چرخیم، بلکه چیزی دستگیرمان شود و دریغ از یک بالِ مرغِ مگس خوار!

# فهرست کتاب:

  • ۹۵/۰۳/۲۹
  • مدیر وبلاگ

نظرات (۳)

  • سیّد محمّد جعاوله
  • متشکرم از پست معرفی کتاب
    پاسخ:
    قابلی نداشت ;)
  • علی رحمانی پور
  • ممنون
    کتاب جالبی به نظر میاد
    پاسخ:
    عالیه
  • امیرمحمد ولیان
  • سلام خیلی کتاب پرمحتوایی هست
    پاسخ:
    سلام، عالیه.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">