بخش وبلاگ

هدیه صلوات آنلاین به امام مهدی (عج)
هدیه صلوات

بخش وبلاگ

به راستی آیا تا به حال در رابطه با آیه: «وَإِنْ مِنْکُمْ إِلَّا وَارِدُهَا کَانَ عَلَى رَبِّکَ حَتْمًا مَقْضِیًّا؛ و همه شما بدون استثنا وارد جهنم می شوید که این کار بر خدای تو حتمی و قطعی است.» کمی فکر کرده اید؟ در این آیه به صراحت و تأکید گفته شده همه انسان ها {حتی من و شما} وارد جهنّم خواهند شد. البته در آیه بعد نیز آمده «ثُمَّ نُنَجِّی الَّذِینَ اتَّقَوْا وَنَذَرُ الظَّالِمِینَ فِیهَا جِثِیًّا؛ سپس کسانی را که تقوا پیشه کردند نجات می دهیم و ظالمان را به زانو درآمده در آن رها می سازیم.» ولی حالا یک ثانیه بعد، یک روز بعد، یک سال بعد، هزار سال بعد، یک میلیون سال بعد است یا ...؟

در این کتاب مصنّف به بررسی این آیه می پردازد. به این صورت که در ابتدا معنای آن را واضح می کند و با استدلال ادبی آن معنای بیان شده را اثبات می کند تا باور کنیم ما هم وارد جهنّم خواهیم شد. سپس به بررسی آن می پردازد که سرگذشت افراد پس از وارد شدن در جهنّم چگونه خواهد بود. اینکه افراد خوب چگونه از آن خارج می شوند و اینکه سرعت خروج آنها چگونه خواهد بود و... . علاوه بر این مباحث، مصنّف مباحث دیگری که مرتبط با بحث هستند نیز بیان می کنند. مثلاً اینکه چرا خداوند گناهکاران را به جهنّم می برد؟ سوخن چه فایده برای عذاب کننده (خدا) و یا چه فایده ای برای عذاب شونده (گناهکار) دارد؟ راه ایمن شدن از آتش جهنّم کدام است؟ و...

# مشخصات کتاب:

نام: همه به جهنّم می روند، حتّی ...!

نویسنده: علیرضا برازش

ناشر: موسسه انتشارات کتاب نشر

تعداد صفحه: 96

# نمونه مطالب:

1. عزیزانِ  من! ما باید عقایدمان را با آنچه شارعِ مقدّس چه مستقیماً در قرآن و چه بر زبان پیامبر و جانشینانش جاری کرده است مطابقت دهیم و هر چند وقت یکبار آن را بازخوانی کنیم و الّا صرفِ گفتنِ اینکه من مسلمانم و شهادت می دهم خدا یکی است و محمد صلی الله علیه و آله پیامبر و فرستاده او، کافی نخواهد بود.

خدایی که من تصوّر می کنم و اوصافی که من برای خدایم در نظر دارم باید با خدایی که خودِ خدا و پیامبرش معرفی می کند منطبق باشد، و الّا ممکن است من بر موجود متوهَّم دیگری، نام «الله» گذاشته باشیم، همین طور است عقیده به ارکان دیگر اعتقادی از جمله قیامت و حشر و نشر و بهشت و جهنّم و صراط و مرصاد و میزان و ... .

2. با دیدن و خواندن یک جمله «اولیای علی آتش را نخواهند دید»، به خودت مجوز هر گونه عمل و امیدواری به گذر بدون اذیت از جهنم را نده!

آخرین سفارش امام صادق علیه السلام به فرزندان، شیعیان، خانواده، دوستان و پیروانشان را به یاد بیاور، مخاطب موحد است، مسلمان است، مومن است، شیعه است، نزدیک امام است، سرنوشتش مورد علاقه امام است، ولی با همه این تفاصیل امام می فرماید: «شفاعت ما به سبک شمارنده نماز نمی رسد».

3. عزیزانِ من! ما موظّفیم به عنوان اوّلین و مهم ترین وظیفه، خدای مورد پذیرش و مورد اعتقاد و مورد باورمان را به خدایی که خودِ خدا و پیامبرش معرفی می کند نزدیک کنیم، و الّا با لفظ بی محتوا دردی درمان نمی شود.

4. توبه کنم یعنی چه؟ فقط بگویم «أستغفر الله ربی و أتوب الیه»؟ نه! این هم از فریب های شیطان است، حقایق دین را دستکاری می کند که ما در دام لفظ بیفتیم و از خدا دورتر و دورتر شویم؛ با اعتقاد غلط و بسنده کردن تنها به گفتن لفظ، ما را بیشتر و بیشتر به گناه می کشاند.

5. با ان شاء الله و ما شاء اللهِ فلان مدّاح و فلان شاعر و اینکه ما شنیده ایم یک قطره اشک همه چیز را حل می کند، یک دستگیری از یتیم، دریای خشم خدا را خاموش می کند و ... ان شاء الله این ها دستم را می گیرد و وارد جهنّم نمی شود، با این رؤیاها مسأله حل نمی شود.

بله! من هم آرزو دارم شما وارد جهنّم نشوی و دعا کنی من هم وارد جهنّم نشوم ولی آیا فقط آرزوی من و دعای شما کافی است؟

# فهرست کتاب:

  • ۹۴/۰۴/۲۹
  • مدیر وبلاگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">