بخش وبلاگ

هدیه صلوات آنلاین به امام مهدی (عج)
هدیه صلوات

بخش وبلاگ

روز های اوّلی که اومده بودم حوزه، دیدم نهار معمولاً چلوکباب، چلوجوجه، استانبولی و قیمه میدن {که البته رایگان هم نیست ولی قیمت خیلی کمی میگیرن}. این واقعاً من رو متعجب کرده بود چون با دید زاهدانه ای که از حوزه داشتم واقعاً فرق می کرد. راستش روز های اوّل کمی ترسیدم که نکنه ... .

الان بعد از دو سال و اندی در حوزه، به معنای واقعی فهمیدم که هر چلوکبابی چلوکباب نیست surprise. چلوکبابی که حوزه به طلبه ها میده به قدری کیفیتش پایین هست که بعضی از رفقا تخم مرغ رو ترجیح میدن و این غذا رو نمی خورن. البته حوزه هم تا حدودی حق داره؛ چون نه خودش خیلی از لحاظ مالی مستغنی هست و نه میانگین طلبه ها از لحاظ مالی در وضعیت خوبی هستن که بتونن هزینه بیشتری بابت غذاها بدن، به همین خاطر باید با همین بودجه کم غذا رو آماده کنن هر چند مجبور باشن که از کیفیت غذا بزنن.

این ها رو نگفتم که بگم غذای حوزه بده؛ این ها رو گفتم که شما هم اگر روزی شنیدید تو حوزه طلبه ها دارن نهار چلوکباب می خورن، بدونید چلوکبابی که به ما میدن خیلی فرق میکنه با چلوکبابی که تو رستوران ها می خورن؛ هر چند به جفتشون میگن چلوکباب!!


پ.ن (1): فکر می کنم دانشجوها بهتر بتونن حرف های من رو درک کنن آخه اونا هم تجربه دارن :))

پ.ن (2): ای کاش می تونستم به همه ثابت کنم که به طلبه ها اشکال وارد هست ولی خداوکیلی پولدار خطاب کردنشون خیلی بی انصافی هست.

پ.ن (3): قبول دارم چند تا طلبه پولدارِ بد دهنِ بی سوادِ ... هم وجود داره، ولی جان هر کی دوست دارید همه رو یه کاسه نکنید.

  • ۹۶/۰۶/۳۱
  • مدیر وبلاگ

نظرات (۱)

  • امیرمحمد ولیان
  • طلبگی عشق بی انتها
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">