بخش وبلاگ

هدیه صلوات آنلاین به امام مهدی (عج)
هدیه صلوات

بخش وبلاگ

ویرایش اوّل

شکر خدا جزوه نهایی آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم هم آماده شد که اون رو در ادامه برای دانلود قرار میدم.

تو این جزوه تمامی درس ها هست و علاوه بر اون سعی کردم از لحاظ متنی و محتوایی هم کمی ارتقاش بدم که خدا رو شکر با کمک تعدادی از دوستان به جای خوبی رسید.

فقط اگر هر جای اون اشکالی دیدید چه متناً و چه محتواءً، لطفاً اون رو برام ارسال کنید تا در ویرایشات بعدی اعمال بشه.

سوالاتتون رو هم میتونید در قسمت نظرات همین پست بفرستید و یا اینکه به آدرس ایمیلی که تو جزوه هست ارسال کنید.



# پست های مرتبط:

نظرات (۲۰)

سپاس از شما
با اجازه سر کلاسم استفاده خواهم کرد.
پاسخ:
خواهش میکنم، اشکال نداره
خدا اجرتون بده .. استفاده کردم 
بسیار عالی بود بنده هم سر کلاس استفاده میکنم از جزوتون خیلی تشکر میکنم از زحمتتون و انشاالله ذخیره باشه واستون
پاسخ:
خدا رو شکر که راضی بودید و و ممنون که این رضایت رو اعلام کردید تا قوّت قلبی برای ما باشه.

سلام.من میخوام به مادرم قرآن یادبدم.و ایشون میتونن فارسی رو بخونن اما خیلی خوب نه.نمیدونم چطور وبا چه کتابی و روشی به بزرگسال قرآن آموزش بدم.ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخ:
سلام و عرض ادب
یک کتاب هست که برای نوشتن این جزوه از اون کتاب هم بهره گرفتم. در مقدمه هم اسمش رو ذکر کردم: «راهنمای تدریس روخوانی قرآن کریم؛ تألیف: علی حبیبی».
تو این کتاب نویسنده مطالب رو بیان می کنند و بعدش دو روش تدریس رو هم یاد میدن. یکی برای کودکان و یکی هم برای بزرگسالان. مثلاً میگن اینطور مقدمه چینی کنید بعد این مطلب رو بگید بعد این شکل رو بکشید و فلان توضیح رو بدید و ... .
امیدوارم این کتاب بتونه نیازتون رو برطرف کنه.
التماس دعا
ممنون خداخیرتون بده بسیار مختصر و مفید اجرت با بی بی زهرا
سلام من ٣٠ سال سن دارم ولی نمیتونم قران درست بخوانم خیلی هم دوست دارم یاد بگیرم حتی انقدر پیش برم که به سطح عالی برسم ولی متاسفانه روم نمیشه برم کلاس یعنی دروغ چرا رفتم تا بهم گفت واسه تعین سطح بخوانم خیلی بد خواندم یه حرفایی زدن که منم خیلی شرمنده شدم دیگه نرفتم با این جزوه میتونم موفق بشم با تشکر
پاسخ:
سلام و عرض ادب
من فکر میکنم به این خاطر هست که با عبارات عربی انس نداشتید به همین خاطر کمی سختتون هست متن قران رو روان بخونید. این جزوه رو بخونید تا قوانین روخوانی صحیح رو یاد بگیرید و روزانه فقط یک ربع تمرین کنید، ان شاء الله به زودی تغییرات خیلی خوبی توی قران خوندن خودتون مشاهده میکنید.
البته این نکته در تمرین خیلی مهم هست که اوایل به صورت بخش بخش بخونید بعد از یک مدت که بهتر شدید  به صورت کلمه به کلمه و بعدها که پیشرفت کردید به صورت جمله به جمله بخونید. 
ان شاء الله موفق باشید
بسیار عالی بود
جزوه  قبلی من 31 صفحه هست آیا ویرایش جدیدی انجام شده دانلود کنم دوباره

خدا خیرتون بده
پاسخ:
سلام عرض ادب
خیر هنوز ویرایش جدیدی منتشر نکردیم. 🌷
بسیار عالی مختصر و مفید بود.فردا آزمونی داشتم این جزوه خیلی بهم کمک کرد .ممنون از شما🌻🌻
پاسخ:
خدا رو شکر که براتون مفید بود.
خواهش میکنم 🌻🌻
سلام برابچه ۴ساله خوبه اخه پسرم ایه واشارهدتموم کرده حالا روخانی ازاول مهر دوستم داره ایا تومدرسه به مشکل نمیخوره
پاسخ:
سلام و عرض ادب
این جزوه برای این سنین خیلی مناسب نیست. درسته محتوا یکی هست ولی شیوه بیان و اموزش به کودکان به همین راحتی نیست. توصیه میکنم از یک متخصص در این زمینه مشاوره بگیرید. 
با سلام و عرض ادب
جزوه آموزشی خیلی خوب و روان توضیح داده شده. از شما تشکر میکنم. اجرتون با حضرت صاحب الزمان عج. 
با اجازه شما در کلاس هم استفاده میکنم.
پاسخ:
سلام، خیلی ممنونم از اظهار لطفتون، چرا که نه اشکالی نداره 🌷🌷
سلام بسیار عالی بود
تشکر از زحماتتون برای نشر این مطالب
سلام 
با اجازه توی برنامه آموزش قرآن استفاده میکنم 
پاسخ:
سلام و عرض ادب، از طرف بنده مشکلی نداره.
سلام ممنون از کارهای زیباتون در همه موارد مخصوصا این جزوه
فونت این جزوه چه فونتی هست خیلی زیبا هست ؟
پاسخ:
سلام و عرض ادب
خیلی ممنون، فونتش ایران سنس هست. از این آدرس می تونید تهیه اش کنید.
سلام 
برای آموزش روخوانی قرآن به نونهالان 3 تا 5 سال روش یا نرم افزاری موجود است؟
اگر در این زمینه راهنمایی بفرمایید سپاسگزار خواهم بود.
پاسخ:
سلام علیکم
راستش بنده به صورت تخصصی در این زمینه کار نکردم ولی کتاب «راهنمای تدریس روخوانی قرآن کریم؛ تألیف: علی حبیبی» رو که می خوندم، بعد از بیان محتوا دو نوع روش بیان رو هم توضیح می دادند؛ یکی برای بچه ها و یکی هم برای بزرگسالان. مثلاً می گفتند اول فلان حرف رو بزنید بعد فلان شکل رو بکشید و بعد به این صورت ربطش بدید به اینجا و... .
پیشنهاد می کنم این کتاب رو از نزدیک بررسی کنید شاید به دردتون خورد چون مطمئن نیستم روش بیانش برای بچه ها، کودکان 3 تا 5 سال رو هم شامل میشد یا نه.
ان شاء الله موفق باشید
سلام
از جزوه بسیار خوبتون سپاسگزارم، ساده و روان و تخصصی. من برای تدریس رو خوانی و روانخوانی قرآن کریم به همسایگان در یک جلسه خانگی از جزوه شما استفاده میکنم. بسیار کمک کننده است. در پناه خدا موفق باشید.
پاسخ:
سلام علیکم، خیلی ممنون 🌷
سلام کدام قرآن حروف ناخوانا رو به رنگ دیگری نوشته؟با سپاس
پاسخ:
سلام و عرض ادب، قبلاً چنین قرآنی رو دیدم ولی متاسفانه مشخصاتش (ناشر و ...) یادم نیست.
سلام. ضمن تشکر از استاد ارجمند. سوال اینکه حرکات قرآن صداهای کوتاه هستند؟؟ یا حرکات سکون تشدید تنوینها ومد میباشند؟؟؟؟
پاسخ:
سلام و عرض ادب، خیلی ممنون (البته بنده استاد این علم نیستم صرفاً یک جزوه ای آماده کردم).
  • حرکات (یعنی همان فتحه و کسره و ضمّه) صداهای کوتاه هستند. سکون و تشدید و تنوین و ...  از حرکات به حساب نمی آیند هر چند از علامت های وضع شده برای صحیح خوانی هستند (دقت شود).

 آخر کلمه ج کوچک یا امثال اینها به چه معنی میباشد؟

پاسخ:
سلام و عرض ادب
در اخر قرآن ها معمولا توضیح این علامت های اختصاری اورده شده. نشانه ای هستند برای اینکه کجا وقف جایز هست کجا جایز نیست، کجا بهتر هست وقف شود و... 
  • شاگرد قرآن
  • با سلام 

    اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک اعدائهم اجمعین

    با سپاس فراوان از زحمات شما

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">