بخش وبلاگ

هدیه صلوات آنلاین به امام مهدی (عج)
هدیه صلوات

بخش وبلاگ

نمی دانم، نمی دانم، نمی دانم، ... . هر چه این کلمه را با خودم تکرار می کنم سختی ای در بیانش پیدا نمی کنم. به نظر شما علّت اینکه اکثر مردم نمی توانند بگویند نمی دانم چیست؟ جلوی چشم خود من یک شخص از شخص دیگر سوال اعتقادی می پرسد و با اینکه من می دانم آن شخصِ مخاطب در این زمینه هیچ تخصصی ندارد با این حال به جای گفتن نمی دانم، شروع می کند به گفتن هر آنچه که به ذهنش می رسد؛ هر چند نه ربطی به سوالِ سوال کننده دارد و نه او را قانع می کند. به قول دوستانِ طلبه فعل بافتن را صرف می کند.

کسی که سوال می کند قاعدتاً حواسش هست که از افراد مذهبی سوال کند، و درد من هم همین هست که چرا همین افراد مذهبی سخت شان است بگویند نمی دانم. اگر این جوانِ شبهه دار، بی منطقی و بی محتوا بودن جواب این آقا را پای اسلام بگذارد و راهش را به سمت دیگری کج کند به نظر شما روز قیامت آن فرد مذهبی مسئول نخواهد بود؟ خب جوان هم حق دارد. دوران نو جوانی و جوانی خودتان را به یاد بیاورید؛ اگر از یک روحانی شبهه ای می پرسیدید و او جواب را نمی دانست ولی به جای گفتن نمی دانم، شروع می کرد به گفتن حرف های صد من یک غاز، شما اولین چیزی که به ذهنتان می آمد این بود که روحانی بی سوادی است یا می گفتید این چه دین بی منطقی است؟

بنده به عنوان کسی که در یک جمع مذهبی بزرگ شده ام، با همه کوچکی ام می خواهم نصیحی کنم و آن اینکه به شدّت حواستان را جمع کنید، بسیاری از کسانی که ادّعای علم می کنند هیچ رنگ و بویی از آن ندارند ولو عمامه به سر باشند.

✓ یَا أَیُّهَا النَّاسُ کُلُوا مِمَّا فِی الْأَرْضِ حَلَالًا طَیِّبًا وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبِینٌ (168) إِنَّمَا یَأْمُرُکُمْ بِالسُّوءِ وَالْفَحْشَاءِ وَأَنْ تَقُولُوا عَلَى اللَّهِ مَا لَا تَعْلَمُونَ (169) (سوره بقره)

ای مردم! از آنچه در زمین حلال و پاکیزه است بخورید و از گام های شیطان پیروی نکنید که او دشمن آشکار شماست. (168) او فقط شما را به بدی ها و فحشا فرمان می دهد و اینکه آنچه را نمی دانید به خدا نسبت دهید. (169)

خدایا توانایی گفتن نمیدانم را به همه ی ما عطا بفرما

  • ۹۵/۰۳/۱۰
  • مدیر وبلاگ

نظرات (۱)

سلام.وقت بخیر. میشه یه منبع پاسخگو به سوالهای اعتقادی به من معرفی کنید؟ اجازه داریم از شما سوال اعتقادی بپرسیم؟
پاسخ:
سلام و عرض ادب
اینم یه سایت پاسخگوی خوب: http://www.islamquest.net
بنده هنوز اونقدری سواد ندارم که بخوام چنین ادعایی کنم.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">